2023-03-24
Добро лікує душу!
Якість освітнього процесу значною мірою визначається тим, наскільки враховуються і реалізуються потенційні можливості навчання та розвитку кожної дитини, її індивідуальні особливості. Сутністю інклюзивної освіти є навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітньому закладі за умови пристосування освітнього простору до індивідуальних особливостей дітей, надання якісних освітніх послуг таким дітям. Основною метою інклюзивної освіти є досягнення якісних змін в особистісному розвитку дітей цієї категорії. Пріоритетними напрямами роботи у закладі є сприяння соціальному, емоційному та когнітивному розвитку кожної дитини, щоб вона відчувала себе неповторним, повноцінним учасником суспільного життя. Навчання в інклюзивних класах дітей з особливими потребами, з одного боку, допомагає їм адаптуватися до нормальних життєвих ситуацій, позбутися почуття ізольованості, відчуження, сприяє зникненню соціальних бар'єрів та інтеграції в соціум, з іншого боку — вчить учнів ліцею спілкуватися та працювати разом, формує в них почуття відповідальності за товаришів, які потребують не лише допомоги, а насамперед — прийняття та визнання. Інклюзивне навчальне середовище підвищує самооцінку та сприяє розвитку самостійності у дітей з особливими потребами. Діти з особливими потребами завдяки інклюзивній освіті будуть краще підготовлені до умов реального життя, матимуть більше можливостей брати участь у різних видах діяльності, що повною мірою узгоджується з вимогами компетентнісного підходу.
За підтримки відділу освіти Радивилівської міської ради у закладах громади інклюзивному навчанню надається особлива увага. У громаді створено Інклюзивно-ресурсний центр, який постійно співпрацює з адміністрацією закладу та асистентами вчителів з питань надання методичних рекомендацій щодо навчання дітей з ООП. Уряд щорічно надає субвенцію на підтримку дітей з особливими освітніми потребами . За рахунок цих коштів у закладі створено освітнє інклюзивне середовище та придбано спеціальні засоби корекції для психофізичного розвитку для цих дітей.
Відповідно до плану роботи Дружбівського ліцею у закладі проведено тиждень інклюзивної освіти, який проходив з 20.03 по 24.03. 2023 р. під девізом « Наш ліцей відкритий для всіх». У рамках тижня були проведені заходи спрямовані на привертання уваги учнів, їх батьків, вчителів ліцею до проблем людей з особливими потребами, захисту їх гідності, прав і благополуччя. Під час тижня вчителями закладу спільно з асистентами учителів було проведено відкриті уроки в 1, 2 , 3 , 10 класах та корекційно розвивальні заняття . З метою інформування учнів про моральні цінності, виховання почуттів, співпереживання, милосердя, співчуття, формування свідомого ставлення до людських чеснот у 1-3 класах були проведенні уроки доброти «Добро лікує душу». Здобувачами освіти старших класів був переглянутий фільм про параолімпійців, а учнями 1-4 класів мультфільм «Всі ми різні, але всі ми рівні», про толерантне ставлення до дітей з особливими освітніми потребами. А акція «Стрічка дружби» об’єднала всіх учнів у велике родинне коло. Тиждень пройшов змістовно, цікаво та емоційно . Учні, вчителі та батьки вкотре долучилися до вирішення проблеми дітей з особливими потребами, адже на доброму серці тримається світ.
![]() ![]() | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |