Згідно зі змінами до Положення про інклюзивно-ресурсний центр під час переходу учнів з ООП на наступний рівень навчання чинність раніше виданого висновку ІРЦ подовжується на строк дії воєнного стану. Вивчення розвитку дитини, яка навчається в інклюзивному класі може проводитись командою психолого-педагогічного супроводу, а дитини, яка здобуває освіту у спеціальному закладі освіти, – психолого-педагогічним консиліумом.
Повторна комплексна оцінка таких здобувачів освіти має бути проведена не пізніше ніж через три місяці після припинення воєнного стану та повернення здобувача освіти на підконтрольну Україні територію. В окремих випадках вона може бути проведена фахівцями ІРЦ, які проводили первинну оцінку розвитку та здійснювали супровід цієї дитини в освітньому процесі, в онлайн-режимі.
Якщо проведення комплексної оцінки є неможливим з певних причин, зарахування учнів до спеціальних закладів освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі заяви одного з законних представників, копії свідоцтва про народження дитини та медичних документів:
Для дітей, які вперше потребують комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку в ІРЦ та не мають можливості приїхати для її проведення, батьки можуть подати документи онлайн на порталі Системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів. Після встановлення зв'язку з фахівцями ІРЦ батькам потрібно надіслати фото наявних додаткових документів (медичні, продукти діяльності дитини (малюнки, прописи), характеристики від педагогічних працівників, які раніше працювали з дитиною тощо).
Для дітей, які перебувають за межами України, така оцінка може бути проведена онлайн з урахуванням результатів оцінки, проведених за кордоном з використанням визнаних міжнародних діагностичних методик.
Інклюзивна освіта
в Дружбівському ліцеї
Інклюзія в нашому закладі означає розкриття кожного учня.
Інклюзія враховує потреби дітей,створюються спеціальні умови, підтримка необхідні учням і вчителям для досягнення успіху.
Контингент дітей з особливими потребами :
· У нашому ліцеї станом на 01.09.2024 р. навчається 5 учні з ООП.
Для організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у ліцеї створено інклюзивно-ресурсну кімнату та інклюзивні класи.
Протягом 3-4 грудня 2019 року та 3-4 грудня 2020 року за підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні та ГО Волонтерський Рух «Спільна допомога», відбулися тренінги на тему «Інклюзивна реформа шкільної освіти в Україні: впровадження найкращих світових практик».
Заходи відбулися в рамках підтримки нової шкільної реформи Міністерства освіти та науки Україні, яка була розпочата у вересні 2018 року і націлена на зміну програми навчання в освітніх закладах, з включенням до неї інклюзивної освіти, критичного мислення, диференціації, управління поведінкою та інтегрованих уроків.
Варто відзначити, що із великої кількості заявок на участь було визначено по 40 переможців кожного року . Зокрема, одною з найбільш вмотивованих виявилася заступник директора нашого закладу яка два роки поспіль брала участь у тренінгах
В ході 12 та 15 годинних тренінгів, які проводили провідні фахівці з розвитку інклюзивної освіти , наші педагоги , змогли отримати нові практичні навички щодо впровадження успішних інклюзивних практик, апробованих в Україні та США, в свою навчальну діяльність.
1. МОН України: Відділ інклюзивного навчання та інтернатних закладів
Жовтень 2023 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |